Använd dina gåvor för Jesus
Den italienska kompositören, arrangören och dirigenten Ennio Morricone – känd för...
Läs här!
Uppdraget:
... Och predika ett nådens år
från Herren. (Luk 4:19)
 - Apostlagärningarna fortsätter i vår tid!
Jesus lever!
Söndagen 1 augusti 2010

Läs med webReader

Homosex är inte vanligt

Av: Christer Åberg | fredag 24 oktober 2008 16:24

Jag har aldrig sett filmen "Fucking Åmål" så jag visste inte att den handlade om lesbisk kärlek. Utomlands har den lanserats som "gay-film". Här i Sverige lanserades den som en ungdomsfilm.

Med andra ord så är filmen ett sätt att förföra en ungdomsgeneration! Är det därför som den inte lanserades som en "gay-film" i Sverige?

Aftonbladet har tre artiklar i dag som alla nämner om orden "att komma ut". Varför allt detta prat om att komma ut? Ingen talar om att heterosexuella par ska "komma ut".

En tanke slår mig att jag läser första artikeln i denna serie som Aftonbladet har idag är att homosexualitet inte är så vanligt! För om det skulle vara så vanligt som förespråkare i dessa grupper många gånger vill göra gällande, varför kan det i så fall kännas besvärande att vara homosexuell i en småstad?

Annars har tidningarna idag pratat mycket om att Kristdemokraterna körs över om homoäktenskap. Kd-ledaren Göran Hägglund förnekar detta, men efter alla kompromisser så kommer säkert folk märka att de är lurade när väl äktenskapslagen är här.  Vad kommer nästa steg på agendan att vara när äktenskapslagen är införd? Vad kommer nästa steg att vara för att ytterligare förföra folks sinnen i detta land? Sverige behöver verkligen en väckelse så att saker och ting kommer på rätt plats!

Vi kristna behöver "behålla fältet" som det står i bibeln. Men om nu fältet inte är öppet utan grumlat så finns det ingen chans att kunna behålla ett fält. Men fältet kommer bli öppet igen. Människor kommer dit hän att de förstår att de behöver Jesus. Därför kommer många att söka sig till honom.

Moralfrågan är en sådan fråga som gör att många kommer att söka sig till Jesus. Det finns också andra frågor och kriser som gör att människor kommer söka tröst, frälsning, helande, upprättelse och befrielse i Jesus Kristus.

Jag kommer att ta upp mer om detta i senare artiklar.

Läs också:
Vi älskar därför att han först har älskat oss

bönesida frälsningsbön böneduk tidningar: ab12 svd 1dn d123 it 

 

 

Artikeln har 1611 kommentarer på 81 sidor. - Skriv en du också!

  1. ! Pianochrille | 24/07-10 08:02

    Åbergs sexfixering är genant för honom. Ännu värre är att han varken förstår eller kan leva sig in i det enorma utanförskap som HBT-personer individuellt och som grupp upplever och har upplevt för sin sexualitets skull. Att Åberg tycker att han har med människors kärleks- och sexliv att göra och dessutom rätt att döma dem utan att visa tillstymmelse till ansvar är inte klokt. Det är absurt.

    Ang vanligheten skulle jag gissa att det är jämnt skägg mellan kristna och homosexuella. Frågan är vad man ska dra för slutsats av det.

    Jag tycker att det är rimligt, om än inhumant, att okristna människor organiserar sig och tillsammans beskriver kristen tro med motsvarande retorik som Åberg beskriver homosexualitet. Detta lindas för säkerhets skull in i ordalag om kärlek och välvilja och rättfärdigas med hänvisning till något utanför okristna själva som får stå till svars för allt som de påstår om kristnas icke normalitet pga av deras tro.

    Vidare; jag tycker mig se en tilltagande offermentalitet hos kristna där de klagar över att de förtrycks, inte har vare sig yttrande- eller religionsfrihet och hånas för sin kristna tro. Om man som kristen har sådan syn på okristna människors liv såsom Åberg har, hur kan man då begära att man själv inte skall orientaliseras och felgöra av okristna? Man har ju själv visat vilket förhållningssätt man som kristen skall ha och borde ju bli GLAD när andra visar ett likadant.
  2. ! Johnny S | 23/07-10 22:04

    Jag efterlyser religiösa som kan uttala sig om det faktum som vi pratat om så mycket här- att homosex är vanligt.

    Kommentar någon???
  3. ! Harriet Bouvin | 29/06-10 19:46

    Johnny S:

    Undrar hur man gör när man "ägnar sig åt" homosex. Det kan ju inte uteslutas att många inom den kyrkliga sfären funderar mycket kring det ämnet.
  4. ! Harriet Bouvin | 29/06-10 19:42

    Johnny S:

    Nej, jag är inte "utstött ur den kristna gemenskapen" pga homosex. Den gemenskap som kyrkor i allmänhet har att erbjuda är villkorad - du ska tro för att erhålla känslan av tillhörighet o den sortens vänskap betyder inget för mig.
  5. ! Johnny S | 29/06-10 19:35

    Harriet precis,

    just därför undrar jag varför du gnäller på att folk pratar homosex i en tråd som handlar om just homosex. Om du personligen inte tål det ämnet så är det ju upp till dig att diskutera något annat då.

    Vad jag har förstått ägnar du dig själv åt homosex Harriet, så då kanske du är intresserad av att diskutera det här på tråden?

    Att du är utstött ur den kristna gemenskapen pga att du ägnar dig år homosexualitet är ju i sig ett intressant diskussionsämne.
  6. ! Harriet Bouvin | 29/06-10 13:08

    Johnny S:

    Det är givetvis tråkigt om du tar åt dig personligen vid en dialog på en sajt som rör ett gemensamt intresse. Försök därför att hålla det på den nivån.
  7. ! Johnny S | 29/06-10 10:27

    Harriet, är din mening att skjuta andra människor i sank? Jag berättar att homosex förekommer bland 1500 olika djurarter, det är bara en faktauppgigt som du kan göra vad du vill med. Men du verkar vilja skjuta mig i sank, fattar inte...
  8. ! Harriet Bouvin | 26/06-10 21:00

    Johnny S:

    Jag förstår, så det är den röda tråden, att det finns, som du säger, homosexuella bärfisar och homosex under dina fötter.

    I så fall tror jag inte att diskussionen tillför åtminstone mig så mycket.
  9. ! Johnny S | 24/06-10 08:49

    Visst, men trådet handlar om homosex. Därav diskussionsämnet. Enkelt va?
  10. ! Harriet Bouvin | 24/06-10 00:54

    Johnny S:

    Hö hö, jag tror inte jag orkar bry mig i så fall. Det finns ju faktiskt fler saker här i livet än sex.
  11. ! Johnny S | 24/06-10 00:36

    Harriet,
    homosex finns under dina fötter, i luften, i havet och antagligen långt ner i marken. 1500 arter och antagligen massor fler.
  12. ! Harriet Bouvin | 23/06-10 21:55

    Johnny S:

    Nej Johnny, jag tror inte att homosex finns under mina fötter.

    Homosex är inte vanligt. För det säger Christer.
  13. ! Harriet Bouvin | 23/06-10 21:52

    Johnny S:

    Ja Christer är som en far för oss alla.
  14. ! Harriet Bouvin | 23/06-10 21:50

    Falconer:

    Totte menar förstås talibaner, indianer eller marsipaner.
  15. ! Johnny S | 23/06-10 21:36

    "Dessutom är många djur kalibaner, är det okey för människor att bli det?"

    Ja men nu var det ju homosexualitet vi pratade om och inte om några kalibaner. Full ikväll eller?
  16. ! Johnny S | 23/06-10 21:34

    Jag fattade att Christer tog bort mitt sista inlägg här, risk för terrorattack.. *hehe*
  17. ! Johnny S | 23/06-10 20:24

    @Totte
    "Johnny S: Att djur är homosexuella säger ingenting. Absolut ingenting, min katt brukar döda fåglar och släpa in under min soffa, är detta ett acceptabelt beteende hos en människa?"

    Ja det är ett synnerligen acceptabelt beteende hos en människa. Naturfolk har jagat och dödat sutt byte i alla tider och även den moderna människan jagar. Dessutom antar jag att du såvida inte är vegan äter kött till middag och lunch och hur tror du att detta kött har kommit på tallriken, har det krupit dig själv kanske?

    "Dessutom är många djur kalibaner, är det okey för människor att bli det? Och, är djur rättfärdiga intellektuella ickesyndare?"

    Nä varför skulle det vara det. Dessutom kan du knappast jämföra homosexualitet och kannibalism, det är två helt olika saker.

    Man kan vidare såklart inte ta allt som förekommer bland andra djur som förevändning att allt som förekommer bland människor och som även förekommer bland djuren skulle vara fel bara för att det också förekommer i djurriket.

    Människor dödar andra människor också, skulle det exempelvis innebära att homosexualitet därför skulle vara fel eftersom det finns människor som dödar? Dina resonemang är idiotiska.


  18. ! Falconer | 23/06-10 18:45

    @Harriet Bouvin | 23/06-10 18:32

    Han skrev ju faktiskt kalibaner, inte kannibaler. Jag vet inte vad kalibaner är men det kanske Totte kan förklara för oss.
  19. ! Harriet Bouvin | 23/06-10 18:32

    Kanibaler:

    För din upplysnings skull kan jag informera dig, att övervägande delen djur livnär sig på vegetarisk föda.
  20. ! Falconer | 23/06-10 16:54

    @Totte | 23/06-10 16:03

    Jo, det säger rätt så mycket eftersom kristna samfund har försökt utmåla homosexualitet som något onaturligt dvs. något som bara den "fallna" människan ägnar sig åt och inte de oskyldiga djuren. Men nu är det så att ett otal djurarter ägnar sig åt det och det fyller uppenbarligen en funktion.

    Och det är alltså det just denna debatt gäller. Du kanske inte tycker det är trevligt att din katt släpar in döda fåglar men du kan inte säga att det är ett onaturligt beteende för en katt.

«« « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... » »»

Kommentera

Meddelande


Användarnamn | Registrera *

Lösenord

Vill du ha mejl vid kommentar?

* För att kunna kommentera i bloggen behöver du registrera dig i några enkla uppgifter. Sedan behöver du bara ange ditt användarnamn och lösenord vid kommentar så publiceras din kommentar direkt vid postning! Hjälp?

* Trakasserar du folk? Skriv då inte här eftersom sådant ändå deletas direkt!

* Jag står inte alltid för åsikterna som finns i kommentarerna! Min åsikt och vad jag står för finns i bloggartikeln! Frågor till mig ställs på frågesidan och inte här! (Min åsikt finns ju redan i bloggartikeln).

Twingly Blog Search link:http://www.apg29.se/blogg.php?artid=1135 sort:published Senaste länkade inläggen
 
Riddaren skrev senast den 2010-07-25 19:33:45.
 

Mejla detta E-vykort?
Mejla detta vykort?

Veckans fråga 30
Är du homosexuell?
Ja
Nej


Christer Åberg
Presentation

Senaste artiklarna från Blogg 29

Gud älskar dig
så mycket
att han vill
att du ska
omvända dig
och ta emot
Jesus Kristus!

Senaste kommentarerna

  • JoB - Synd då att Pride-paraden...
  • JoB - > löftet att spela...
  • DNilsson - Ja, här finns de...
  • David - Detta är någonting annat...
  • David - Varför skriver du en...
  • David - Exakt kogo, det är...
  • David - Vad Brå inte nämner...
  • David - Jag ställde en fråga...
  • David - Propagandan i media -...
  • David - Du vet om att...

Bloggartiklar.

Bloggkommentarer.


Ladda ner mitt vittnesbörd gratis!

Statistik
2935 artiklar!
42596 kommentarer!

Mest kommenterade artiklarna

Jesusbloggen En kristen bloggportal.
UlvsmålaFestiavlen UlvsmålaFestivalen i Blekinge.
Kåren i Karlstad Frälsningsarmén i Karlstad.
Östra Kåren Frälsningsarmén i Göteborg
molle.nu Målle Lindbergs hemsida
NenneLindberg.org Lennart "Nenne" Lindbergs hemsida!
 
Olämplig reklam? Mejla adresserna till mig så kan jag blockera dem!
 
Nu är frälsningens dag! (2 Kor 6:2)
 
Vill du ha evigt liv?
Be den här bönen:
- Jesus jag tar emot dig och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Förlåt alla mina synder. Tack att jag nu är frälst och har evigt liv. Amen.
Bad du bönen ovan?
» Ja!
 
Dagens namn:
Per

Dagens ord:
Apg 4:22 Mannen som hade blivit botad genom detta tecken var nämligen över fyrtio år.

Dagens kapitel:
» Bibeln 1917

Dagens predikan:
» Frälst och helad genom samma tro

Dagens länktips:
Fria kristra missionshjälpen till Israels behövande
» Länkkatalogen

Visste du att?
» Jesus är densamme idag!
 
 
 
Lovsångsradio (Worship Radio Network): Lyssna dygnet runt med:

Johannes 3:16 på German GER

Denn Gott hat die Welt so geliebt, dass er seinen eingeborenen Sohn gab, damit jeder, der an ihn glaubt, nicht verloren gehe, sondern ewiges Leben habe.

Läs på fler språk

Du kan tjäna pengar på dina utgående länkar!

© www.apg29.se 2001 - 2010