Nyheter från rymden
Världen väntar med spänning på bilder från Merkurius. En rymdfarkost som...
Läs här!
Uppdraget:
... Och predika ett nådens år
från Herren. (Luk 4:19)
 - Apostlagärningarna fortsätter i vår tid!
Jesus lever!
Onsdagen 8 september 2010

Läs med webReader

Våldet är ett tidstecken på att Jesus snart kommer tillbaka

Av: Christer Åberg | lördag 31 juli 2010 10:10

19-åring sköts i ryggen - avled, skriver Aftonbladet.

En 19-årig man sköts i natt till döds vid en skola i södra Stockholm. – Han sköts med två skott i ryggen, säger Mikael Gustavsson vid Stockholmspolisen till Aftonbladet.

Jag ställde en fråga i en tidigare kort artikel om mord är tidstecken. Efter att ha läst nyheten idag om mordet på 19-åringen på min mobil, så har jag kommit fram till att det är ett tidstecken och att Jesus snart kommer tillbaka!

Jag har reflekterat flera gånger under året att det har varit många mord i år i Sverige. Alla redan i början av året skedde det mord och sedan har det bara pågått.

För mig verkar det som att morden har ökats särskilt i år. Kanske har någon tillförlitliga uppgifter och aktuell statistik om detta? Publicera det gärna då här i kommentarerna nedanför.

Men jorden blev mer och mer fördärvad inför Gud och full av våld. Gud såg på jorden, och se, den var fördärvad, eftersom alla människor levde i fördärv på jorden. (1 Moseboken 6:11-12).

Detta var i Noas tid innan floden. Jorden blev fördärvad på grund av allt våld. Det står till och med att alla människor levde i fördärv. Jorden var full av våld.

Då bestämde sig Gud att sända en flod över jorden så att allt levande skulle dö. Men innan detta skulle ske så ville han rädda Noa och hans familj och två av varje djur. Noa skulle bygga en jättelik båt - arken - där skulle de gå in och på så vis bli räddade från flodens vatten.

Idag blir jorden full av mer och mer av våld. Liksom Gud räddade människorna genom arken på Noas tid så räddar Gud människor idag genom Jesus. Jesus är dagens frälsningsark.

Jesus andra återkomst är mycket, mycket nära. Detta finns det många tecken på. Det starkaste och mest tillförlitliga tecknet, förutom Jesus egna ord, är staten Israels bildande. Men det finns också många andra tecken. Ett av dem är våldet på jorden.

Det finns frälsning, det finns räddning. Vi kan gå in i arken - räddningsarken. Och arken heter idag Jesus. En dag är det försent att bli frälst, för en dag stänger Gud dörren till arken liksom han stängde om Noa och hans familj efter att de hade gått in.

Idag är frälsningens dag (2 Kor 6:2). Idag kan du ta emot Jesus och bli frälst och räddad för evigheten!

Jesus kommer nämligen mycket snart tillbaka!

bönesida frälsningsbön böneduk läs: ab ex gp svd om Mord Våld Jesus Tidstecken it

 
 

Artikeln har 36 kommentarer på 2 sidor. - Skriv en du också!

  1. ! tvåtusentolvan | 1/08-10 23:26

    DNilsson

    Tyvärr är det nog så att poliserna är "fega"...
    Helt förståeligt..dock

    Satt i bilen och lyssnade på nyheterna om ett väpnat rån i Södertälje...

    Polisstationen befann sig i närheten - typ 5 minuter med bil...

    Det tog enligt nyhetsuppläsaren 40 min. innan polisen kom till banken eller brottsplatsen...

    VARFÖR! Ja, naturligtvis för att rånarna bekvämt -skulle få tid att ta sig därifrån...

    40 minuter - ja då var polisen säker på att inte möta dessa "bad guys"...

    och varför det...??? naturligtvis - helt förståeligt p.g.a. att poliserna inte tordes köra fram till ett gäng hänsynslösa mördar-kabdidater, beväpnade med moderna militära automatkarbiner!!

    Dessa förvandlar ju en vanlig poisbil till ett såll - på några sekunder...

    Polisen befinner sig vara kvar på 50-talet, men inte skurkarna...

    Samma sak vid det s.k. helikopter-rånet där poliserna stod på parkett -

    OCH TITTADE PÅ MEDAN RÅNARNA LASTADE BYTET I HELIKOPTERN - VINKADE ADJÖ TILL POLISEN OCH FÖRSVANN!!!

    Detta hade aldrig skett i Tyskland eller USA!!!

    Rånarna hade garanterat åkt dit!!

    Men förutom att polisen i Sverige måste SMS:a till rånarna och ödmjukt fråga om det är tillåtet att ingripa...

    så saknas det också utrustning och
    lite GO and-get-them-känsla!¨

    Polisen måste ha tillgång till militär utrustning och vapen - annars BLIR DET INGA INGRIPANDEN!!!

    Rånarna kan gapskratta åt den Svenska polisen!!!

    Nej, polisen idag ägnar sig åt att jaga dieselköpare i Finland som helt lagligt - enligt EU köper diesel där o kör den till Sverige...

    deras nästa högprioriterade område är trafikolyckor där nå't rovdjur blivit dödat - företrädesvis om en varg åkt dit!

    DÅ SÄTTS RIKSKRIMINALEN IN!

    Otänkbart om 87-åriga Berta blivit ihjälsparkad och rånad på pensionen...

    NÄ - FY FAN...........DERS!!! vilken utveckling...



  2. ! Johnny S | 1/08-10 23:08

    @Dnilsson!
    Kul att höra dina intressanta funderingar. Ja visst kan det vara så att känna sig kränkt har blivit en aning modernt idag.

    Jag har dock svårt att identifiera bakgrunden till all det du skriver och antyder om. Ditt resonerande om våldtäktslagstiftningen är intressant.

    Jag har inte den aktuella lagtexten här, men nu kan anses det även kunna vara våldtäkt även om våld eller synbart tvång inte har använts. Dock tror jag nog att det ändå är tämligen svårt att få någon dömd för våldtäkt idag det förändrade lagen till trots, du skrev:

    ” Först våldtog han mig- sedan drack vi kaffe - därefter åkte vi till London och tog in på hotell -och där våldtog han mig igen.. Känns det igen?”

    Nej jag känner inte igen det. Är det något/några speciella fall som du tänker på i sammanhanget?


  3. ! Mosfet | 1/08-10 22:38

    @DNilsson

    Det som var tramsigt var din förlöjligande kommentar "Men visst Mosfet- Du vet naturligtvis bättre än dessa dumma och kanske "fega" poliser". En härskarteknik som många kristna här på bloggen praktiserar. En annan av dina kommentarer "Men visst- är du nöjd med dagens kriminalitet så är Du bara att gratulera. Du är i gott sällskap"

    Poliser har också lagar och regler att följa. Jag tror inte att de får arbeta ensamma på stan till exempel. Det är bara sunt förnuft att jobba i grupper om 2-4 personer. Varför tror du att de är fega???

    Jag vet inte vad BRÅ's statistik säger om tillgreppsbrotten, så jag lämnar det därhän. Christers artikel, den här och ett par andra, gäller mord först och främst, så jag håller mig till det.

    Christer läser något i Aftonbladet, skriver något om att antalet mord ökar, samt tar det som ett tecken på Jesus snara återkomst. Jag är alltså inte huvudorsaken till att Jesus blandas in i denna diskussionen.

    Statistik är som allt annat, det är sällan perfekt och absolut. Det finns alltid ett mörkertal. Men den är alltid bättre än att bara fabulera likt "Alla vet att...", eller att ta ett par artiklar i Aftonbladet som intäkt på att det man tror på, nämligen att vi just nu lever i den sista tiden, är sant.

    - "Den mera betänksamme som menar att det rimligtvis finns en realitet bakom människors ökade oro funderar kanske över varför statistiken inte stöder oron."

    Oro beror på många faktorer. Ökad kunskap om risker, uppmärksamhet i pressen, en större kulturell spridning på befolkningen, man kanske känner sig marginaliserad i största allmänhet etc. etc.

    Det behöver inte alls finnas reella orsaker bakom oron. Det finns många som är rädda för att flyga, men de sätter sig utan att tveka i bilen varje dag och röker en cigarett.
  4. ! David | 1/08-10 21:36

    "eftersom nu Brå inte ser ngn ökning"

    Brå ser både ökningar och minskningar på brott, det är bara det att totalt ser det inte ut att vara "värre" än förut, speciellt på mord och dylikt...
    (det är just detta ylande om att det skulle vara någonslags våldsexplosion (i undergångsklass dessutom) som är totalfel)....
  5. ! DNilsson | 1/08-10 21:29

    Mosfet,

    "Tramsigt värre". Det var också en kommentar. Menar Du med det att jag ljuger? Menar Du att det inget säger om dagens situation att poliserna själva helt enkelt inte när de patrullerar vågar gå ensamma? Att de alltid då är minst två och ofta tre eller fyra? Menar Du att de bara är sällskapssjuka?

    Om Du sedan försöker se situationen ngt seriöst och utan skygglappar . Förstår Du inte att det finns situationer där statistik inte säger mycket. Situationer där Mark Twains buttra kommentar passar in som hand i handske . Dvs om man med statistik menar ngt som beskriver verkligheten. Just brottsutvecklingen är ett typiskt sådant -varför? Jo därför att systemet är i viss mån självreglerande.

    Risken att råka ut för oprovocerat våld ökar-- risken uppmärksammas och de som känner sig vara i risksonen undviker platser och tider där risken förefaller störst- inom vissa gränser håller ett sådant system ihop och den aningslöse statistikern konstater "glatt?" att våldsbrotten håller sig konstant- kanske tom minskar eftersom busarna missar sina offer. Den mera betänksamme som menar att det rimligtvis finns en realitet bakom människors ökade oro funderar kanske över varför statistiken inte stöder oron.

    Efter ett tag börjar vissa av "förståsigpåarna" att som nu tjata om att allt är myt.

    I några fall håller systemet inte ihop längre t ex egendomsbrotten. Länge har man kunnat se utvecklingen- Tjuven blir fräckare- stölderna ökar- Folk blir försiktigare- låser om sig bättre- stölderna tom kanske minskar statistiskt sätt och "förståsigpåarna" talar om myter medan svensson sitter bakom sju -och niotillhållarlås och förvarar sina värdesaker i bankfack om han överhuvudtaget har några. Ny teknik ger sedan viss brottslighet ett uppsving- ny teknik hindrar i viss mån denna ökning.. osv,osv

    Endast en med skygglappar försedd individ kan påstå att eftersom nu Brå inte ser ngn ökning är allt frid och fröjd. Det är den inte men tro Du det om Du vill men blanda som sagt inte in Jesu återkomst i detta.
  6. ! David | 1/08-10 21:19

    Försäkringsbolagen är förvånansvärt nog 100%ointresserade av kundernmas välbefinnande men destå mer intresserade av ökande profit också, glöm inte det...
  7. ! Mosfet | 1/08-10 18:42

    @DNilsson

    - "Jag vill att mord skall kallas mord- exemplet jag gav -ett verkligt exempel - det rubricerades inte som mord men för mig är det mord- jag skulle kunna gått med på ngt i stil med mord i hastigt mod eller liknande men ingte att det rubriceras som "oavsiktligt dråp" eller olyckshändelse och försvinner ur statistiken för dödligt våld. Det kallar jag dimridåer."

    Du säger alltså att det är en dimridå om BRÅ eller myndigheterna inte använder din definition mord.

    Hur kan du vara så säker på att det var mord? Var du ett ögonvittne? Sitter du på andra kunskaper än det som framkom i rättegången? Eller läste du bara Aftonbladet?

    Oavsett detta, så är jag rätt säker på att det dödsfallet inte försvann ut ur statistiken.

    - "När jag var ung så patrullerade en polis utan att känna sig hotad till livet. Men visst Mosfet- Du vet naturligtvis bättre än dessa dumma och kanske "fega" poliser."

    Tramsigt värre DNilsson.
  8. ! DNilsson | 1/08-10 17:56

    Mosfet

    Tyvärr inte. Låt oss glömma det konspiratoriska för ett ögonblick- jag bryr mig egentligen inte men jag misstycker "Nysvenskan" som jag ser som ett försök att dölja faktum.

    Jag vill att mord skall kallas mord- exemplet jag gav -ett verkligt exempel - det rubricerades inte som mord men för mig är det mord- jag skulle kunna gått med på ngt i stil med mord i hastigt mod eller liknande men ingte att det rubriceras som "oavsiktligt dråp" eller olyckshändelse och försvinner ur statistiken för dödligt våld.

    Det kallar jag dimridåer. Likaså om någon till exempel sätter eld på ett hus och invånarna dör. För mig är det "mordbrand" men med en skicklig advokat blir det varken mordbrand eller annat utan olyckshändelse. Pyromanen visste inte att invånarna var kvar i huset- trodde de var ute.

    När det gäller stölder är det rena bortförklaringsivern att låtsas som om de inte ökat- tjata om källor där är inget annat än att försöka förneka det fatum som "alla vet" och framförallt försäkringsbolagen. De är sannerligen en mera tillförlitlig källa där eftersom det är de som betalar kalaset- i första hand- i slutänden är det ju alla som direkt eller indirekt betalar.

    När det fö gäller tillgreppsbrott så är det så uppenbart att det överhuvudtaget inte går att jämföra brott bara ngr decennier tillbaka eftersom gränserna för vad som räknas som stöld är minst sagt flytande.
    (Jag tänker inte trötta med exempel men jag kan garantera att det finns många exempel på vansinnigheter där. En annan sak är att även om vi har anledning att hysa misstro mot polisens vilja och kompetens i en del fall så har vi väl ingen anledning att ifrågasätta deras bedömningar att våldet ute i samhället har ökat.)

    En av anledningarna till att poliser inte gärna patrullerar på gatorna är kanske "allmän slöhet" , det är kanske en inte helt oväsentlig faktor, men en annan som det inte heller finns ngn anledning att betvivla är att Polisen uppfattar detta som en så stor risksituation att de vill undvika den med tanke på den "dåliga" betalningen för att bli ihjälslagen -eller "bara" misshandlad. Det är också anledningen till att de nu aldrig - om de patrullerar är minst två.

    När jag var ung så patrullerade en polis utan att känna sig hotad till livet. Men visst Mosfet- Du vet naturligtvis bättre än dessa dumma och kanske "fega" poliser.
  9. ! Mosfet | 1/08-10 16:59

    @DNilsson

    Mosfet
    Heter Du David?

    Nej, "Mosfet"
  10. ! Mosfet | 1/08-10 16:58

    @DNilsson

    - "Nej, om jag vill veta om våldet ökar så vill jag ha klar statistik på det som jag kan lita på - inte veta att en man som sparkats till döds kan komma att rubriceras som olyckshändelse- och förbättra statistiken."

    En spark som leder till ett dödsfall är ett mycket bra exempel på det som du inte vill fatta.

    När är sparken ett mord och när är det vållande till annans död? Det är inte helt lätt att säga. För att kunna bevisa att det är ett mord så måste man kunna styrka att det var avsiktligt (eller något.. jag är inte jurist). MEN i statistiken över dödligt våld kvittar det, det räknas som ett och samma. Det är alltså inget sätt att förbättra den, bara göra den rättvisare och mer jämförbar över tid. Nog om detta.

    - "Brå skall vara opolitiskt. Mja- det är önskedrömmen- kanske målsättningen men läser man formuleringarna så är det framför allt dimridåer och mörkläggningar som dominerar. Statistiken skulle kunna göras mycket tydligare -om man ville."

    Vem är konspiratoriskt lagd?
  11. ! DNilsson | 1/08-10 16:51

    Mosfet
    Heter Du David?
  12. ! tvåtusentolvan | 1/08-10 16:27

    David

    Kritik av Myndigheter-sila mygg-svälja kameler...vad förstår du inte...

    Jag begär inte så mycket hellre...förstår du inte - fråga Fröken...
  13. ! David | 1/08-10 16:16

    "Nej, om jag vill veta om våldet ökar så vill jag ha klar statistik på det som jag kan lita på"

    Brå (som också kommer med förklaringar på uttydelser och diskutterar "nya" och "gamla" brottstyper)

    Visst finns det problem även med detta, men det är betydligt bättre än att bara "veta" att det ökat...
    (och som sagt var, vissa klasser av brott är gemensamma (mord tex))

    "Då hade du bevisligen kunnat åka i fängelse för tillgrepp av ett halvt kilo kaffe"

    Men inte för att våldtagit eller ännu längre tillbaka, misshandlat din fru (om hon klarade sig någotsånär levande)

    "men vi är inte ålagda att i denna anda försöka dölja vad som faktiskt sker."
    ej heller skall vi överdriva eller vara undergångsdyrkare som ivrigt försöker tyda allt till det värsta!
    (bra du sade emot det sista i alla fall!)


    "Brå skall vara opolitiskt. Mja- det är önskedrömmen- kanske målsättningen men läser man formuleringarna så är det framför allt dimridåer och mörkläggningar som dominerar"

    Genom att????
    (börja med politiseringen, sedan exempel på "mörkningar" (tvärtom diskutterar dom ändrade definitioner åt båda hållen och även den mytiska "ökningen")
  14. ! DNilsson | 1/08-10 16:06

    Mosfet,

    Försöker Du vara rolig?

    Nej, om jag vill veta om våldet ökar så vill jag ha klar statistik på det som jag kan lita på - inte veta att en man som sparkats till döds kan komma att rubriceras som olyckshändelse- och förbättra statistiken. Inte heller att stölder (tillgreppsbrott egentligen helt försvinner i statistiken och att framförallt jämförelsen som Du trycker på ju försvinner. Det finns ingen möjlighet att jämföra t ex tillgreppsstölder för femtio år sedan med dagens. Då hade du bevisligen kunnat åka i fängelse för tillgrepp av ett halvt kilo kaffe- idag får Du stjäla en långtradare med innehåll - ja ngt överdrivet innan det rubriceras som stöld- förlåt tillgrepp.

    Om Du nu tänker en gång till kanske Du - utan att vara konspiratoriskt lagd kan hitta en bättre -mera sannolik förklaring till "nysvenskan". Inte beror den på att man vill vara "tydligare! Då är man mer än en optimist.

    Vi som vill kalla oss kristna är förvisso ålagda att "tolka allt till det bästa" men vi är inte ålagda att i denna anda försöka dölja vad som faktiskt sker.

    Blanda fö inte in Jesu återkomst i detta. Han kommer vare sig Du vill det, tror på det eller inte men inte ens vi som väntar på denna återkomst om vars tidpunkt vi inget vet- kan veta- ser inte fram mot detta meed större förväntningar.

    Missförstå nu rätt! När jag säger att vi inte ser fram emot denna tid med ngn större förväntan så beror det på att vi vet att denna återkomst- när han nu kommer för att dömma blir en fasansfull tid för alla där även många som nu menar sig vara kristna, räknar sig som kristna kommer att falla.Det är ingen tid att längta efter men däremot en tid vi alltid räknar med kommer och måste räkna med kommer.

    Det är en tid när ett kännetecken just är att alla tycker det står väl till- bara detaljer...

    Brå skall vara opolitiskt. Mja- det är önskedrömmen- kanske målsättningen men läser man formuleringarna så är det framför allt dimridåer och mörkläggningar som dominerar. Statistiken skulle kunna göras mycket tydligare -om man ville.
  15. ! David | 1/08-10 15:34

    "David/Falcone

    Du slätar över som vanligt med spackelspaden..."

    "Ni" (skulle inte påpekat det om det inte var så att du just klagat på att jag inte refererade korrekt på ett ställe!)



    "Låt inga kameler fastna i "gransknings-filtret" gällande vår politik och våra myndigheter..."

    Nu var det ju iofs. brå som inte är politiskt bundet och är de som faktiskt sysslar med att skaffa data om just detta, varför tror du att antaganden, känslor och ouppbackade åsikter är "bättre"?


    "NEJ - vi håller oss till myggen och gärna mindre -så att ingen skugga ska falla på dom...!"


    Mindre mygg var det du började påstå saker om (tills det började motsägas) och resten av din liknelse var helt obegriplig...
  16. ! tvåtusentolvan | 1/08-10 15:20

    David/Falcone

    Du slätar över som vanligt med spackelspaden...

    Låt inga kameler fastna i "gransknings-filtret" gällande vår politik och våra myndigheter...

    NEJ - vi håller oss till myggen och gärna mindre -så att ingen skugga ska falla på dom...!

    Falcone

    "Källa på att brotten ökat se'n 50-tlet?"

    Du måste vara rätt törstig vid det här laget...
    med tanke på ditt idoga frågande efter "källor"
    Har du inget "Konsum" eller "ICA" i närheten...?
    Det finns visst något som heter "Ramlösa"...

    Svar: Se vilken statistik som helst - från vilket försäkringsbolag som helst!

    Alltså vad dom betalat ut för stulna saker, från bilar till mobiltelefoner vid inbrott och annat...
  17. ! Falconer | 1/08-10 15:06

    @tvåtusentolvan | 1/08-10 14:47

    "Att brotten ökat lavinartat sedan 50-talet kan väl ändå ingen förneka!"

    Källa på det, tack?
  18. ! David | 1/08-10 15:00

    "Att brotten ökat lavinartat sedan 50-talet kan väl ändå ingen förneka!"

    Se brå istället för att upprepa mantrat är du snäll....

    "Det finns snart INGEN polis i mindre
    orter."
    riktigt, men det har inte medfört någon lavinartad ökning av mord osv.

    (att det är korkat att dra ner det är en annan sak, men det är inte lagarnas fel!)

    Istället för att klaga på att lagar för vargar är lite väl stränga, kanske du kan komma upp med det jag undrade om mordlagar istället?
  19. ! tvåtusentolvan | 1/08-10 14:47

    Falcone + ALLA debattörer

    Att brotten ökat lavinartat sedan 50-talet kan väl ändå ingen förneka!

    Det är därför också försäkringspremierna ökat på samma sätt...

    Dessutom: Det finns snart INGEN polis i mindre
    orter...så att anmäla är INGEN MENING - om det inte betyder nå't för din försäkring...

    KANSKE polisen kommer efter 3 timmar om dom otroligt nog orkar lyfta på sina fastklistrade, feta arslen...inte säkert!

    DNilsson har helt rätt!

    De enda brott som beivras är skattebrott!
    Då sätts alla resurser in!

    FÖRLÅT! Glömde...om nå'n har råkat ta död på en varg! även om orsaken var en bilolycka...

    En stackars bilist i Dalarna höll på att bli anklagad för olaga jakt - för att han råkat köra ihjäl en varg -

    polisn försökte bevisa "brottet" genom att sända dit RIKSKRIMINALEN från Stockholm - som låg o plockade plastbitar från ett blinkersglas...

    Om han hade fällts - ja då hade hans liv i det närmaste varit förstört!

    Förverkan av vapnet (bilen) - troligen fängelse - och 10 000-tals kronor i böter!

    Vid ett inbrott vid samma plats - hade inte ens lokalpolisen ryckt ut!!

    Är det NÅGON som tycker att denna
    prioritering är rimlig!

    TRÄD FRAM!!!!!
  20. ! David | 1/08-10 14:21

    "Ja, här finns de som ropar att allt är bra.."Varför har du sådan problem med att inse att "inte värre eller ökande" inte är samma sak som "bra"?
    (det är därför vi kommer med nya lagar, ändrar gamla osv)
    Det går inte att lagstadga ett "perfekt" samhälle, men man kan finputsa det (som att få bort diskriminering, göra familjemisshandel olaglig osv.)

    "Vidare har vi ju alla de fall där det dödliga våldet mha juridiska finter förvandlats till olyckshändelse-"

    Vilket du ju kan komma med lite exempel på?
    (och nej, aborter räknas inte hit! Specifikt nya lagar som omräknar mord till olyckshändelser!)

    "Själva begreppet våldtäkt har fö urvattnats så att man kan undra vad de håller på mig-"

    Att låta folk (huvudsakilgen tjejer, men antalet män som våldtas är (och har genom tiden) inte heller varit försummbart) anmäla våldtäkter fast de har varit i beroendeställning?
    Ja det var ju kristet av dig (not) att förneka de rättigheten att "nej" betyder "nej"

    "du kan slå honom halvt fördärvad och komma lindrigt undan"

    Och det var ännu lättare förr (speciellt innanför äktenskap, eller mot barn (eller varför inte favoritämnet homos?))
    Du tycks tro att lagarna var underbara och att alla var lyckliga i någonslags mytisk 50-tals idyll förr!

    "t ex när försäkringsbolaget vägrar betala ut- har en stöld då begåtts enligt statistiken?"

    Jo, (om du tittar på rätt kolumm i brå-statistiken)och dessutom är det nästan oväsentligt vad lagen anser, inte så att försäkringsbolaget MÅSTE följa rättens åsikt så länge inte fallet är mot dom!..
    (och även då kan det vara problem)

    "du kan försöka bestjäla storföretagen- det är ganska riskfritt ."

    Inte när någon antappats (om denne inte är chef) men inget av det är nytt...
    (finns nog en hel del byggnader som fixades gratis av "spill" förr, nu är det betydligt ovanligare än på 60-70 talet även om givetvis det fortfarande existerar)

    "Normala bedrägerier som att kreativt göra avdrag eller arbeta svart medan Du är sjukskriven går normalt bra om än viss skärpning har börjat"

    Notera slutet (även om det numera ofta går till överdrifter som drabbar oskyldiga), men även dylika brott var folk minst lika duktiga på förr....
    (och nu har vi avlägsnat oss en smula från allvarligare brott som mord, misshandel och våldtäkter!)

«« « 1 2 » »»

Kommentera

Meddelande


Användarnamn | Registrera *

Lösenord

Vill du ha mejl vid kommentar?

* För att kunna kommentera i bloggen behöver du registrera dig i några enkla uppgifter. Sedan behöver du bara ange ditt användarnamn och lösenord vid kommentar så publiceras din kommentar direkt vid postning! Hjälp?

* Trakasserar du folk? Skriv då inte här eftersom sådant ändå deletas direkt!

* Jag står inte alltid för åsikterna som finns i kommentarerna! Min åsikt och vad jag står för finns i bloggartikeln! Frågor till mig ställs på frågesidan och inte här! (Min åsikt finns ju redan i bloggartikeln).

Twingly Blog Search link:http://www.apg29.se/index.php?artid=3359 sort:published Senaste länkade inläggen
 
Julia skrev senast den 2010-09-06 19:27:09.
 

Mejla detta E-vykort?
Mejla detta vykort?

Veckans fråga 36
Ser du på porrfilmer?
Ja
Nej


Christer Åberg
Presentation

Senaste artiklarna från Blogg 29

Gud älskar dig
så mycket
att han vill
att du ska
omvända dig
och ta emot
Jesus Kristus!

Senaste kommentarerna

  • Laeder - @JoB saliga är de som...
  • A. - Varför måste de döda...
  • Laeder - @JoB Jag har också undrat...
  • A. - Bankerna förtjänar att bli...
  • Kallis - David... Skulle din tro förändras...
  • JoB - Skönt. Förstår att det...
  • JoB - Vi har i alla...
  • BlueAcid - Obehagligt att Christer verkar...
  • JoB - Jag tog upp samma...
  • David - Såg just en misstänkt...

Bloggartiklar.

Bloggkommentarer.


Ladda ner mitt vittnesbörd gratis!

Statistik
3283 artiklar!
45764 kommentarer!

Mest kommenterade artiklarna

Jesusbloggen En kristen bloggportal.
UlvsmålaFestiavlen UlvsmålaFestivalen i Blekinge.
Kåren i Karlstad Frälsningsarmén i Karlstad.
Östra Kåren Frälsningsarmén i Göteborg
molle.nu Målle Lindbergs hemsida
NenneLindberg.org Lennart "Nenne" Lindbergs hemsida!
 
Olämplig reklam? Mejla adresserna till mig så kan jag blockera dem!
 
Nu är frälsningens dag! (2 Kor 6:2)
 
Vill du ha evigt liv?
Be den här bönen:
- Jesus jag tar emot dig och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Förlåt alla mina synder. Tack att jag nu är frälst och har evigt liv. Amen.
Bad du bönen ovan?
» Ja!
 
Dagens namn:
Alma, Hulda

Dagens ord:
Ords 4:22 Ty de är liv för var och en som finner dem och läkedom för hela hans kropp.

Dagens kapitel:
» Bibeln 1917

Dagens predikan:
» Predika evangelium del 2

Dagens länktips:
Örkelljunga, Korskyrkan
» Länkkatalogen

Visste du att?
» Gud har skapat dig!
 
 
 
Lovsångsradio (Worship Radio Network): Lyssna dygnet runt med:

Johannes 3:16 på Albanian Tosk ALS

Po, Perendia aq shume e deshi boten, saqe e dha Birin e tij te vetem, qe te mos humbase kushdo qe beson ne te, por te kete jeten e perjetshme.

Läs på fler språk

Du kan tjäna pengar på dina utgående länkar!

Video med Christer Åberg: Tidstecken.

Jesus och domens dag i P1

Jag var med i P1-morgon och talade om tidstecken, Jesus tillkommelse och frälsningen! Den världsberömde fysikern Stephen Hawking och astronauten Christer Fuglesang medverkade också!


Jesus blev fylld av Anden.

Andens dop och tungotalet

Är du andedöpt så kan du tala i tungor

Tungotalet Andens dop

Dessan.

Dessans sommar 2010

Massor av bilder! Läs alla delarna här! Allt om Dessan!

 

Christer Åberg sjunger och spelar ukulele.

Nu så faller regnet

- Christer Åberg sjunger och spelar ukulele

Se och lyssna och läs texten här!

 

Video som du bara måste se: Nayara Goncalves vittnade om Jesus för rånaren


Målle, Christer, Nenne, Toye och Folke.

Tältmöte i Lövsjön i Dalarna

Målle, Nenne, Toye och Christer i tältmöte i Lövsjön i Dalarna!

Mer här och många bilder!


På scenen syns Siwert Lindberg, Ted sandstedt (Skymd), Nenne Lindberg, Jörgen Fransson (skymd), Anita och Bosse Andersson.
På scenen syns Siwert Lindberg, Ted sandstedt (Skymd), Nenne Lindberg, Jörgen Fransson (skymd), Anita och Bosse Andersson.

Mötena i maskinhallen i Gamla Hjälmseryd fortsätter även i denna helg


© www.apg29.se 2001 - 2010