Blekingeturnén November 2002
- Seger och ambulans !Blekingeturnén är nu avslutad. Vi har nu...
Läs här!
Uppdraget:
... Och predika ett nådens år
från Herren. (Luk 4:19)
 - Apostlagärningarna fortsätter i vår tid!
Jesus lever!
Fredagen 10 september 2010

Läs med webReader

Sanningen om homosexualitet

Av: Christer Åberg | måndag 6 september 2010 17:27

Sanningen om homosexualitet."Sanningen om homosexualitet", är en blogg på nätet som Andreas T står bakom. Han är både homosexuell och ateist, men hans blogg har avslöjande sanningar om homosexualitet. Andreas T går i terapi för tredje året för att bli hetero.

Han anser att homosexualitet är en störning och för detta har han en hel del bevis för på sin blogg. RFSL sektstämplar han och tar avstånd från. Och det som finns i homorörelsen, homolobbyn, homopropagandan, RFSL, RFSU, QX, Qruiser, Pride och annat som finns i den svenska homosfären, ger han inte mycket för.

Det är värt att ta en titt på "Sanningen om homosexualitet". Jag tror att den kommer ge en del som är okritiska mot homosex en tankeställare.

Kommentar (138)

 

Familjen förknippas alltid med mamma-pappa-barn

Av: Christer Åberg | onsdag 4 augusti 2010 18:31

E.T. är tidernas bästa familjefilm.

Familjen hålller på att slås sönder, och nya konstgjorda så kallade familjer skapas, och sex för alla dess former så folk få syssla med utan att ta eget personligt ansvar. Kort sagt: Ett resultat av synden och människans uppror mot Gud.

"Polyamori – att älska flera samtidigt – är en frihet som kräver både regler och offer Kärleken är sällan okomplicerat", svamlar Aftonbladet om när det gäller den fortsatta polyamoripropagandan från Pride. Nej det är ingen frihet - det är en fångenskap i synd!

Och under artikeln om polyamoripropagandan i Aftonbladets nättidning står det om en undersökning att männen vill ha familj och snygg fru. Så gick det med den förrädiska propagandan!

Men det skall du veta att sex är inte tecknet på kärlek. Kärleken är villkorslös. Du man: Din fru ska älska dig villkorslös. Du kvinna: din man ska älska dig villkorslöst. Det är kärlek. Och sex är inom äktenskapet och ingen annanstans.

Du blir inte heller lyckligare av sex och det är inte heller frälsande. Det är endast Jesus som frälser och det är hos honom du får sann trygghet.Inte heller kan sex ge dig trygghet.

Det normala är att mannen bildar familj genom att gifta sig och få fru och barn! Mamma-pappa-barn har visat sig att fungera i årtusenden så varför ändra på det nu för?

På tal om familjen så är filmen "E.T." bästa familjeklassikern, enligt samma tidning. Hur gärna man vill förändra familjebilden så är "familjen", det vill säga "mamma-pappa-barn" det mest naturliga och det vi tänker på när vi talar om familjen.

Du som har sett E.T. vet också om att pojkens familj var trasig. Hans pappa hade stuckit, men jag ville lyfta fram vad vi förknippar med när vi hör ordet "familj". Detta kan ingen propaganda från Pride ta bort.

Men skulle inte förvåna mig att det kommer krav att förbjuda ordet "familj" eftersom det förknippas just med "mamma-pappa-barn".


bönesida frälsningsbön böneduk läs ab12 om Familj Film Pride Sex Polyamori it

Kommentar (4)

 

Omvändelsen gäller för alla

Av: Christer Åberg | onsdag 4 augusti 2010 00:55

- Media har skapat en bild av att vi hatar homosexuella, det är ju helt felaktigt. Det är intressant att få vara med och bryta den bilden. Vi älskar alla människor och omvändelsen gäller för alla.

Detta sa Roul Åkesson från Street church till dagen som delade ut 600 - 700 biblar under Pridefestivalen i Stockholm. Dessutom delade de ut 100 stycken exemplar av boken Huliganen som handlar om en nynazist som omvänder sig.

- Vi fick många fina samtal. Visst undrade en del vad vi gjorde där, men vi var tydliga med att tala om att vi inte var någon motdemonstration. Några frågade vad vi tyckte om homoadoptioner och jag kunde säga att jag personligen tror att barnet mår bäst av att ha både en mamma och en pappa. De flesta ville ändå prata om Jesus och om frälsningen, säger Raul Åkesson till Dagen.

Vi älskar därför att han först har älskat oss. (1 Johannesbrevet 4:19).

Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog i vårt ställe, medan vi ännu var syndare. (Romarbrevet 5:8).

 

"Med evig kärlek har jag älskat dig, därför låter jag min nåd förbliva över dig."
(Jeremia 31:3).


bönesida frälsningsbön böneduk läs: d om Bibeln Pride Pridefestivalen Street church Jesus it

Kommentar (2)

 

Jesus ger sann glädje

Av: Christer Åberg | måndag 2 augusti 2010 10:58

"Sångglädje bland kristna i Prideparad", och "Anglikaner i Kanada blir katoliker". Hjälp oss! Vore bättre om de överlät sig 100 procent åt Jesus och blev hans efterföljare. Då skulle glädjen bli en sann glädje!


bönesida frälsningsbön böneduk Om Jesus Glädje Pride Prideparaden Katolik Katolska Kyrkan Jesus it

Kommentar

 

Du vet väl om att du är värdefull

Av: Christer Åberg | lördag 31 juli 2010 19:18

Du vet väl om att du är värdefull från den stora tittarsuccén "Minns du sången" (the swedish version of Gaither homecoming) som sändes under tre säsonger (1998-2000) med totalt 25 program och 182 andliga sånger på svenska. Solist: Ingemar Olsson.

Jag tänkte på denna sången "Du vet väl om att du är värdefull" efter att ha sett lite i nättidningarna om sex, utseende och Pride och annan vilsenhet.

Det är en sådan oerhörd tryck på den lilla människan. Man ska vara på ett speciellt sätt och anpassa sig efter andras tyckande, annars duger man inte. Och man är på ett visst sätt och anpassar sig efter andras tyckande och man duger ändå inte.

Men du är värdefull. Du är viktig. Gud har en plan och uppgift för dig. Men för att komma in i denna plan måste du bli frälst och förvandlad. Nej, inte av egen kraft! - Det är av Guds kraft det sker. Du kan ingenting göra åt det. Det handlar inte om världens krav och press. Det handlar om vad Gud gör.

Därför behöver du omvända dig till Gud och ta emot Jesus Kristus. Och den som kommer till Jesus visas inte bort. Detta har Jesus själv sagt, och hans löften gäller alltid.

Hos Gud duger du att komma precis som du är, men när du väl ha kommit till honom så blir du aldrig mer densamme. Du blir förvandlad! Och inte bara det. Du blir frälst,får syndernas förlåtelse, evigt liv, ny skapelse, ett Guds barn, himmerlsk medborgare... Ja listan går att göras lång. Kort sagt: Du blir frälst och hela ditt liv blir förvandlat.

Detta är någonting annat än den glittriga glaumoren som du kunde se på Stockholms gator indag angående den mycket högmodiga Prideparade. Det är bara ett palstiskt yttre som aldrig håller inför en helig och ren Gud. När sminket och den tillgjorda fassaden faller av på kvällen så finns det bara ett sorgset och tomt hjärta kvar. Det går kanske att lura världen, men inför Gud går det aldrig att lura. Han ser rakt igenom.

Men när du har kommit till Jesus och ha tagit emot honom, då blir ditt hjhärta nytt och rent, ditt yttre blir äkta och rätt, och du behöver aldrig mer låtsas någonting.

Som du ser så är livet någonting helt annat än nättidningarnas krav på den lilla människans utseende, kropp, kläder, sex och högmodsparaden i Stockholm. Livet handlar om att ta emot Jesus Kristus och få gemenskap med Gud!

 

"Med evig kärlek har jag älskat dig, därför låter jag min nåd förbliva över dig."
(Jeremia 31:3).

 

bönesida frälsningsbön böneduk tidningarnas vilsenhet: ab123 d ex gp svd om Sex Utseende Kropp Pride Homosex Prideparaden Pridefestivalen it

Kommentar (34)

 

Syndens parad i högmod

Av: Christer Åberg | lördag 31 juli 2010 13:47

Live-tv: Följ prideparaden, skriver Aftonbladet.

Stolthet går före undergång och högmod går före fall. (Ordspråksboken 16:18).

Hjärtats högmod går före fall, ödmjukhet föregår ära. (Ordspråksboken 18:12).

Gå in genom den trånga porten. Ty den port är vid, och den väg är bred som leder till fördärvet, och det är många som går fram på den. Och den port är trång, och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den. (Matteus 7-13-14). 

 

"Med evig kärlek har jag älskat dig, därför låter jag min nåd förbliva över dig."
(Jeremia 31:3).

 

Det gör väldigt ont att läsa om all den lögnaktiga propagandan om att "komma ut". Det är ingen hit att "komma ut" eftersom synden förstör. Varför ska en del skryta om sin synd? Är det för att andra skall dras ned i den också?

Gud älskar alla människor och han vill inte att någon skall dras ner i syndens elände. I HBT-världen förekommer det olika synder men det finns också andra synder i andra sammanhang. Och dessa synder är ingenting som man kan skryta med och våra stolt över. Synden förstör nämligen. Den skadar dig och till sist leder den till döden och till evig undergång.

Sådant gör de, fastän de mycket väl känner till Guds rättvisa dom, att de som handlar så är värda döden. Ja, de samtycker också till att andra gör det. (Romarbrevet 1:32).

Detta tycker jag är otäckt. En del vill inte bara själva leva i synd och förstöra sina liv, de vill att andra också skall göra det.

men det finns hopp för den som lever i syndens välde. Han kan bli frälst och fri. Det är bara att omvända sig till Jesus Kristus. Då sker undret - miraklet. Detta mirakel som inte människor kan göra. Det är bara Jesus Kristus som kan göra det: Frälsning från synden!

Du blir frälst, ren, fri och får alla dina synder förlåtna när du tar emot Jesus Kristus. Jag har sett flera under i min vandring tillsammans med Jesus. DE största under och mirakler som jag någonsin har sett och fått vara med om är när någon ödmjukar sig, tar emot Jesus Kristus, blir frälst och får alla sina synder förlåtna. Detta är helt fantastiskt att få vara med om.

Jesus älskar dig oerhört mycket. Du är värdefull i hans ögon och mycket betydelsefull Han har älskat dig med evig kärlek, och han har verkligen visat denna eviga kärlek då han dog för dig på korset.

Han vill inte att du ska kräla i stoftet och leva i synd. Han vill frälsa, förlåta dig och ställa dig på den plats där du hör hemma och som han har kallat dig till.

Att vara frälst och tillhöra Jesus Kristus är ett mycket spännande och fantastiskt liv. Man får vara med om mycket underbara saker. Hade någon talat om för mig vad jag skulle få vara med om tillsammans med Jesus hade jag inte trott på det. Jag har varit med om fantastiska saker, och jag kommer få vara med om fortsatt fantastiska saker. Skulle någon berätta för mig vad det är så skulle jag nog ha svårt att tro opå det också. På samma sätt är det med dig. Du kommer att få vara med om otroliga ting. Skulle någon berätta detta för dig nu så skulle du häpna och ha svårt att ta till dig det.

Jesus älskar dig, men han älskar inte synden. Han hatar den. Vet du varför han hatar synden? Jo, synden förstör den som han älskar, det vill säga du! Du är så dyrbar och värdefull så han blir heligt vred när synden och satan förstör ditt liv. Gud har andra planer för dig än förstörelse.

Jesus vill att du ska "komma ut", men inte till synden. Han vill att du ska komma ut i ett liv i rättfärdighet och fri från syndens begär. Han vill att du ska komma ut från din syndiga lilla håla som är din värld. Jesus vill att du ska bli frälst, fri och lycklig!

Detta är verkligen att "komma ut". Det andra är bara att gå in i syndens håla ännu längre in och allt djupare.

Vill du komma ut i frihet? Vill du ta emot Jesus Kristus och bli fri? Jesus räcker ut sin hand till dig för han älskar dig så mycket. Ska du ta emot den och säga "ja"?


bönesida frälsningsbön böneduk läs: ab1 ex gp svd123 om Pride Sex Pridefestivalen Prideparaden Synd Jesus Homosex Komma ut Omvändelse Frälst it

Kommentar (108)

 

Tror HBT-personer på reinkarnation?

Av: Christer Åberg | fredag 30 juli 2010 10:58

"ppappa är en kvinna", skriver Aftonbladet.

Det är mycket prat om att vara "född i en fel kropp" i HBT-kretsar. Detta resonemang betyder egentligen att de tror att människan är en ande och kan hamna i en fel kropp.

Tror de också på reinkarnation? Intressant tanke. Kanske är någon egentligen en älg som har hamnat i en fel kropp?

Tänk dig att Anna sitter hos psykologen: Jag är egentligen en älg. Har bara blivit född i en fel kropp... Skulle psykologen bejaka hennes idéer genom att säga åt henne att släppa fram sina känslor och "acceptera den hon är" så blir den psykologen inte särskilt gammal på sin post!

Som du förstår så är det här resonemanget helt ohållbart, liksom också propagandan om att vara född i en fel kropp.

Gud har skapat dig helt unik, till ande, själ och kropp. Och det är en helhet. Du kan alltså inte vara född i en fel kropp. Men för att få bukt med den här förvirringen vem du egentligen är så behöver du bli frälst och fri. Detta blir du i Jesus Kristus när du omvänder dig helt till honom.

Men resonemanget avslöjar också en intressant sak eftersom de tror att människan är en ande, alltså en evighetsvarelse. Och att människan är en evighetsvarelse är rätt. Frågan är vart du ska tillbringa den evigheten. Hos Jesus eller någon annanstans?

Vill du tillbringa evigheten hos Jesus så behöver du ta emot honom. Du behöver alltså bli frälst och få alla dina synder förlåtna!


 

"Med evig kärlek har jag älskat dig, därför låter jag min nåd förbliva över dig."
(Jeremia 31:3).

 

bönesida frälsningsbön böneduk läs mer och om Pridefestivalen i tidningarna: ab ex12 d bloggar: 1234567 om Pride Pridefestivalen Homosex HBT Reinkarnation it

Kommentar (53)

 

Pride vill förstöra familjen

Av: Christer Åberg | torsdag 29 juli 2010 13:10

Jag är singel - valde att bli gravid på klinik.

"Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem. Gud välsignade dem och sade till dem: "Var fruktsamma och föröka er och uppfyll jorden!" (1 Moseboken 1:27-28).

Gud skapade människan till man och kvinna. De skulle gifta sig med varandra och bilda familj. Mamma-pappa-barn är det normala, och det är välsignat av Gud.

Det normala är att barnen ska växa upp med sin mamma och pappa. Det är deras rättighet. Nu är jag medveten om att saker och ting kan inträffa som orsakar att de inte kan växa upp med sina båda föräldrar. Ena föräldern kan dö eller också kan det ske en tragisk skilsmässa. I mitt eget fall så dog min fru och lille son 2008. Kvar är jag och min nu 4-åriga dotter Desiré.

Men det är mamma-pappa-barn-familjen som vi ska eftersträva. Det är mest normala och det är välsignat av Gud.

Nu är det ingen hemlighet att HBT-rörelsen och Pride försöker förändra på detta. De har ju medvetet arbetat en längre tid med det här. Män ska få gifta sig med män och kvinnor ska få gifta sig med kvinnor och sedan skaffa barn med varandra. Redan här måste ju en del förstå att det är fel någonstans.

När partnerskapslagen infördes så hette det att homosexuella inte hade någon tanke på att adoptera barn. Nu är vi där. Jag minns en predikant som skrev då att det kommer sitta homosexuella i TV:n och snyfta över att de inte får adoptera lille Kalle. Han hade rätt.

Redan här avslöjas motståndet mot den traditionella familjebilden som är instiftad av Gud och välsignat av honom. Varför detta motstånd finns mot familjen beror på att det ytterst är ett motstånd och uppror mot Gud.

För att slå sönder familjen totalt, för det är det som det handlar om, så försöker man införa "rättigheter" och lagar på så många områden som möjligt.

Nu vill de att ensamstående kvinnor ska få laglig rätt i Sverige att inseminera för att kunna föda barn. Tillexempel debattera den frivilliga singelkvinnan 25-åriga Marie-Helena Dahlberg i Aftonbladet som år 2008 tog hjälp av en dansk fertilitetsklinik för att bli gravid. I dag är hennes dotter ett år gammal.

De anser att det är deras "rättighet" att få barn, men barn är ingen rättighet. Barn är en gåva. Det är heller ingen rättighet att få gifta sig och bilda en familj. Det är en gåva. Och gåvan är från Gud!

Slås familjen sönder, då slås samhällets grundvalar i bitar. Samhället blir ett gungfly och väldigt bräckligt. Och alla problem som då kommer i spåren om detta går det knappt att räkna till.

Låt oss be till Gud och förkunna om Jesus så att människor får möjlighet att ta emot honom och bli frälsta. Det är när vi har Jesus som saker och ting kommer på rätt plats igen!


 

"Med evig kärlek har jag älskat dig, därför låter jag min nåd förbliva över dig."
(Jeremia 31:3).

 

bönesida frälsningsbön böneduk läs: ab12 om Pride Pridefestivalen Singel Homosex Barn it

Kommentar (22)

 

Den sanna kärleken kommer från Gud

Av: Christer Åberg | onsdag 28 juli 2010 21:46

Prideinvigning: "Tack Barbro", skriver GP.

Haft roligt i sommar? Då kanske du får tråkigt i höst, skriver GP angående att folk kan drabbas av könssjukdomar då de har haft "roligt" med någon tillfällig förbindelse. Ja, synd leder alltid till tråkigheter.

Pridefestivalen är full gång och om detta så kan jag bara peka på den sanna kärleken: Den Gud har visat mänskligheten när han sände Jesus hit till världen!

Jesus dog på ett kors för oss, men Gud uppväckte honom igen från de döda. Denna fantastiska kärlek når ingen människa upp till. Men vi ska naturligtvis älska varandra. Älskar vi Gud, då älskar vi också varandra. Och då talar jag inte om någon oren och syndig kärlek - sådan finns - utan om en sann, ren och äkta kärlek i Jesus Kristus!

Om någon säger att han älskar Gud och hatar sin broder, så är han en lögnare. Ty den som inte älskar sin broder som han har sett, kan inte älska Gud som han inte har sett. (1 Johannes 4:20).

Älskar vi Gud, då älskar vi också våra medmänniskor. Anledningen till att vi älskar Gud och våra medmänniskor beror på:

Vi älskar därför att han först har älskat oss. (1 Johannesbrevet 4:19).

Och här får du ett bibelord om ett parförhållande:

Ni män, älska era hustrur, så som Kristus har älskat församlingen och offrat sig för den. (Efesierbrevet 5:25).

Såg du vad det inte står? Det står inte att männen skall älska sina män, eller att hustrurna skall älska sina hustrur! Det står att männen skall älska sina hustrur. Ett bibelord som knappast går att missförstå!

 

"Med evig kärlek har jag älskat dig, därför låter jag min nåd förbliva över dig."
(Jeremia 31:3).


bönesida frälsningsbön böneduk läs gp ex1 svd om Stockholm Pridefestivalen Pride Synd Könssjukdom it

Kommentar (20)

 

Är du homosexuell?

Av: Christer Åberg | onsdag 28 juli 2010 11:47

Veckans fråga 30: Är du homosexuell?

Ja, det är veckans fråga. Under natten har det blivit jättemånga svar som har svarat på det första alternativet. Vad kan detta bero på?

1. Så många homosexuella har varit inne och röstat. (Möjligen på grund av att det är Pride nu i Stockholm). Detta visar i så fall att apg29 når många homosexuella med budskapet om Jesus och nödvändigheten över att bli frälst och omvänd. Detta är glädjande!

2. Någon har suttit hela natten med att rösta "ja", efter att ha kommit på att ip-spärren släpps efter en tid. Puh, detta måste ha varit en energisk person!

3. Någon har använt ett program som skapar nya ip.

Well, vad tror du? Medan du funderar på detta kan du rösta på frågan här bredvid!

"Med evig kärlek har jag älskat dig, därför låter jag min nåd förbliva över dig."
(Jeremia 31:3).


bönesida frälsningsbön böneduk läs gp svd nd ex om Homosex IP Omröstning Homosex Pride it

Kommentar (14)

 

Pride vill införa polyamorösa förhållanden

Av: Christer Åberg | tisdag 27 juli 2010 19:19

Den enda som har den rätta och rena kärleken är Jesus Kristus! Detta har han en gång för alla visat för oss då han dog på korset för oss. Detta gjorde han medan vi ännu var syndare!

I går skrev jag om att "Pride handlar inte om kärlek utan om sex". Att jag inte behöver ta tillbaka detta förstår jag när jag nu läser i Dagen:

Emma Wieslander från Riksförbundet för sexuellt likaberättigade, RFSL berättade att oavsett om man kallar sig polysexuell, polyamorös eller relationsanarkist är det alla benämningar på att man vill kunna leva tillsammans med, eller ha sex med, fler än en person.

Jaha, där kom det! Nu ska de införa polyamorösa parförhållanden. Det räckte alltså inte att förleda människor in i en homosexuell livsstil och kalla det för äktenskap. Självaste Åke Bonnier, domprost i Stockholm, medverkade under måndagen på seminariet "Polyamorös och trogen" i samband med Pridefestivalen. Vilken svammelrubrik: "Polyamorös och trogen"?!

När Dagen pratar med Åke Bonnier får han frågan om polyamorösa förhållanden i framtiden kan bli accepterade av kyrkan liksom homosexuella äktenskap har blivit det.

- Jag ser inte något sådant under min livstid i alla fall. Jag är ju inte hela Svenska kyrkan men jag tror på ett monogamt förhållande och äktenskapet, man kan härleda det ända från Bibeln.

Vad är det för åter igen svammel? Vad då "accepterade av kyrkan"? Det handlar väl inte om vad kyrkan accepterar utan om vad Bibeln och Gud accepterar?

Läs i Bibeln och tro och handla på den så kommer du inte fel i sådana här frågor!

"Med evig kärlek har jag älskat dig, därför låter jag min nåd förbliva över dig."
(Jeremia 31:3).

Från HBT-sammanhang så hör man oftast tala om att det är väl inte fel när personer älskar varandra, men du ska veta att all kärlek inte är rätt kärlek! Det finns faktiskt felaktig kärlek.

Den enda som har den rätta och rena kärleken är Jesus Kristus! Detta har han en gång för alla visat för oss då han dog på korset för oss. Detta gjorde han medan vi ännu var syndare!

Liksom Jesus dog för mina synder dog han för dina synder. Du och jag kansker inte hade samma synder, men Jesus dog för dem. Detta gjorde han för att han älskade oss så mycket.

Fakta: Polyamori

Läs också: Pride handlar inte om kärlek utan om sex


bönesida frälsningsbön böneduk tidningar: d12345 gp om Pride Stockholm Festival Synd Homosex HBT Kärlek Sex Polyamori RFSL it

Kommentar (65)

 

Pride handlar inte om kärlek utan om sex

Av: Christer Åberg | måndag 26 juli 2010 19:28

Pride störs av dålig ekonomi, skriver SvD.

Vill du uppleva den sanna och rena kärleken? Vill du inte längre bli utnyttjad och besviken?

Det är till dig jag skriver detta, för Gud har älskat dig med en evig och sann kärlek.

"Med evig kärlek har jag älskat dig, därför låter jag min nåd förbliva över dig."
(Jeremia 31:3).

Pride har börjat idag i Stockholm och ska hålla på i hela veckan. De flesta har hört talas om att den pågår nu. Inte minst politikerna eftersom det är valår i år. Värre var det för en del politiker som inte hade klart för sig att en stor Jesusmanifestation hölls i pingst i Stockholm innan i år.

En del säger tillexempel att homosexualitet handlar om kärlek, men jag är inte riktigt säker på detta. Lyssna på debatten! Där lyftes det alltid fram det sexuella! Det talas ju alltid om den "sexuella läggningen" och knappt aldrig om kärleken!

Pridefestivalen i Stockholm, vad handlar den om? Kärleken eller den sexuella läggningen? Jag skulle påstå att det handlar om den senare. Det handlar helt enkelt om sex. Jag ska inte gå in i detaljer, men var och en borde väl själva kunna räkna ut detta när de ser de halvnakna och utmanande personerna i tidningarnas och webbsajternas bilder inte minst från paraden i Pride. Och sedan ska vi inte tala om allt som sker bakom kulisserna. Jag väljer skriva sådana ord istället för detaljer.

Sex och kärlek är inte samma sak. Den sexuella läggningen är inte kärlek. Men törstande och längtande människor kan verkligen få möta kärleken. Den sanna kärleken, och den kommer inte från Pride i stockholm. Den kommer från Jesus Kristus!

Jesus kärlek är ren. Den är inte oren eller smutsig. Jesus kärlek heter agape, vilket menas att det är Guds kärlek. Den kärleken har han en gång för alla visat då Jesus dog för alla människor på Golgata kors. Han göt sitt blod för alla människor. Här på korset tog han alla människors synder på sig. Detta för att alla människor skulle få möjlighet att bli fria från sina synder.

Fjärran ifrån uppenbarade sig HERREN för mig: "Med evig kärlek har jag älskat dig, därför låter jag min nåd förbliva över dig." (Jeremia 31:3).

Den uppståndne och levande Jesus Kristus älskar dig. Han hatar inte dig. Han dömer inte dig. Han älskar dig. Det är därför att Jesus älskar dig som du kan komma till honom och bli frälst. Han avvisar inte en enda som kommer till honom.

När du kommer till Jesus så får du uppleva den sanna och rena kärleken. Det är ingen kärlek med själviska och orena motiv. Det är ingen kärlek som utnyttjar dig. Det är en gudomlig och ren kärlek. En kärlek som omsluter dig på alla sidor.

Gud älskar dig, och en sann kristen älskar dig, eftersom han har mött Guds kärlek i Jesus Kristus. Det är denna kärlek som jag presenterar för dig: Jesus Kristus!

Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. (Johannes 3:16).

Det var därför att Gud älskade dig som han sände Jesus. Anledningen till att han sände Jesus var för att rädda dig från din synd. Han sände Jesus för inte du skulle gå förlorad i din synd. Gud sände Jesus för att rädda dig! Detta är en sann och ren kärlek. Han sände inte för att döma dig, utan för att rädda dig.

Men för att nu kunna bli räddad så måste du ta emot denna kärlek. Du måste säga ja. Och ditt ja är inte till en kyrka, organisation, pastor, eller präst, utan ditt ja är till den levande personen Jesus Kristus, Guds Son!

Det finns många människor som har mött Guds kärlek i Jesus Kristus och blivit frälsta och färvandlade. Inte minst när det gäller homosexuella människor som har omvänt sig till Jesus, blivit frälsta, fria och förvandlade.
Jag själv har blivit frälst och fri när jag omvände mig till Jesus. Det var andra synder än homosexuella som jag hade, men Gud mötte mig och förlät all min synd.
 
Detsamma gäller för dig. Vill du ta emot Jesus idag? Vill du omvända dig till honom och bli frälst och fri. Om du gör det så kommer hela ditt liv bli förvandlat och ett nytt fantastiskt liv börjar för dig omsluten av Guds kärlek i Jesus Kristus!

För det är väl så att du vill väl inte avvisa denna underbara, varma, innerliga och sanna kärlek till dig från Gud och hans Son Jesus Kristus?


bönesida frälsningsbön böneduk läs ab12345 ex gp svd123 dn om Pride Homosexuell Stockholm Sex Kärlek Gud Jesus it

Kommentar (17)

 

Homosexuella ber om ursäkt?

Av: Christer Åberg | fredag 2 juli 2010 14:38

"Vi ber om ursäkt för att kyrkan skadat er" stod det på några av plakaten som de kristna demonstranterna bar när de följde med i Pridetåget, läser vi i Dagen.

Intressant. Kan vi nu räkna med att de homosexuella i Chicago, där detta utspelade sig, också kryper till korset och ber om ursäkt?


bönesida frälsningsbön böneduk läs också: d it

Kommentar (448)

 

Svaret för världen är Jesus

Av: Christer Åberg | lördag 8 maj 2010 13:41

Tidningsurklipp.

"Riksdagsledamot vill ha bordeller", och "Klartecken för litauisk Prideparad ", och "Obama försiktig med Gud under bönedagen" läser vi i Dagen. "27-åring misstänkt mördad på fest i natt", "Mördade sin fru och sina döttrar", läser vi i Expressen. "Ny finanskris hotar världen", skriver Aftonbladet. "Hotade unga med samurajsvärd", läser vi också i GP. När ska världen omvända sig?

Jag skulle så hemskt gärna vilja veta om morden har ökats detta år. Finns det någon som vet om någon tillförlitlig statistik? Anledningen till min fråga är att redan i början av detta år kunde man läsa om att folk blev mördade. Sedan har det hållit på så under året och det verkar som att det inte har tagit slut.

Grundanledningen till att vi kan läsa om sådana här saker som mord och annat som jag citerade inledningsvis beror på att människan är en syndare. Det är på grund av synden att sådant här händer.

Du läste min fråga i artikeln "När ska världen omvända sig?" och det handlar om dig. När ska du omvända dig? När människor omvänder sig till Jesus och tar emot honom så kommer världen bli bättre.

Då kommer det ske mindre mord, finanskriser kommer att minskas, ingen vill ha bordeller eller Prideparader, Obama kommer att tala om Gud och ingen vill mörda sin fru!

Svaret för världen är Jesus!

bönesida frälsningsbön böneduk läs: ab ex123 d12 svd1 e24 gp123 it

Kommentar (5)

 

Svenska politiker! - Omvänd er!

Av: Christer Åberg | torsdag 11 februari 2010 08:55

När jag först läste debatten om riksdagsledamoten och centerpartisten Fredrik Federleys bjudresa till Gran Canaria fick jag inte ihop det riktigt när det också nämndes om en viss "Ursula". Vem var hon?

Men sedan gick det upp ett liljeholmen att "Ursula" är Fredrick Federley som har klätt ut sig till ett fruntimmer. Kanske en del inte förstår hur allvarligt detta är. Men det ska jag snabbt ändra på genom att låta dig titta på en gay-video här nedanför från Stockholm Pride där "Ursula" är med. (En annan kändis som också är med på videon är Blondinbella). Videon är minst sagt väldigt obehaglig. (Känsliga personer varnas). Dessutom tror jag inte att ett riktigt fruntimmer beter sig så här!

Diskussionen borde inte handla om hur lämpligt det är att åka med på en bjudresa, utan istället lämpligheten att bete sig så här. Det behövs verkligen en väckelse i Sverige. Våra politiker behöver omvända sig till Jesus så att de blir frälsta och befriade.

Faktum är att det finns en oerhörd kraft i en sann omvändelse till Jesus Kristus. När en sådan omvändelse sker så blir vem som helst fri. Detta beror på att Jesus en gång har tagit våra synder på sig. Genom tron på Jesus blir vi frälsta och förlåtna.

bönesida frälsningsbön böneduk läs också: ab12 pb tl it 

Kommentar (68)

 

Ett fantastiskt liv med Jesus Kristus

Av: Christer Åberg | torsdag 5 november 2009 08:59

Att kristen tro monteras ner i detta land är ingen hemlighet. Nu ska Frälsningsarméns kyrka S:t Johanneskyrkan i Falun säljas. Till och med humanisterna (!) är intresserad av att köpa den.

Det är inte nog att kristna själva monterar ner tron genom att släppa till homosexvigslar, tvivelaktig biskopsvigning och släpper in nyandliga fenomen som oneness blessing, utan det råder direkt förföljelse från politiskt håll också i form Nyamko Sabuni (som jag har tidigare skrivit om) som har talat emot kristen tro, men nu får hon mothugg av Alf Svensson.

Det verkar råda en stor okunskap om vad kristen tro egentligen har gjort för stora inverkningar och positiva förändringar i samhället.

Stefan Swärd som nu avgår som ordförande i Evangeliska Frikyrkan säger att han lider av den anonymisering som har drabbat frikyrkan, men en av de positiva sakerna som har drabbat frikyrkan under senaste åren är Jesusmanifestationen i Stockholm. I år är denna manifestation flyttad till pingstaftonen 22 maj 2010. Detta båda gått. Är flytten profetiskt? Ska äntligen något positivt drabba Sverige i form att fler får upp ögonen över vem Jesus Kristus är?

De har haft problem med att få medierna att vara intresserade av manifestationen. Istället har media uppmärksammat mer om pridefestivalen. Men min bön är att folk ska få upp ögonen för Jesusmanifestationen som handlar om Jesus som verkligen frälser och sätter människor fria. Detta är någonting som en högmodig pridefestival inte kan göra.

Jag ser också i tidningarna att det ska bli en rättslig prövning i Frankrike om Meyervarvet angående vem som bär ansvaret för Estoniaolyckan. 1994 då Estonia sjönk hade jag själv planer på att följa med resan, men så blev inte fallet. Det kan ha varit så att Gud ledde mig så att jag inte följde med. Till och med min blivande fru, som jag då inte hade träffat, hade också planer på att resa med båten. Men hon reste istället senare till Israel.

Vi har en underbar Frälsare som bryr sig om människors vardag. Han vill frälsa och rädda oss var och en. Vill du ta emot denna frälsning i Jesus Kristus? Det är ett fantastiskt liv.

bönesida frälsningsbön böneduk läs också: dn1 ex d123456789 it 

Kommentar (3)

 

Världen utnyttjar din synd för sina egna syften

Av: Christer Åberg | onsdag 29 juli 2009 12:24

Jag har inget emot att Svenska Kyrkan är aktiv på Pridefestivalen. Men vad gör de där? Gör de allt för att vinna människor för Jesus eller sitter de "bland bespottare"?

"Salig är den som inte följer de ogudaktigas råd och inte går på syndares väg eller sitter bland bespottare. (Ps 1:1).

Jesus umgicks tillexempel med publikaner och syndare men han deltog aldrig i deras synder. Istället frälste han dem från deras synder! Men trots att han frälste dem från deras synder så var de inte arga på honom och kallade honom dömande utan istället  står det att "Alla publikaner och syndare höll sig nära intill Jesus för att höra honom" (Luk 15:1).

I kölvattnet av pridefestivalen har det blivit ett annonsbråk om filmen Brüno på Svenska Kyrkans hemsida. Jag har inte sett filmen, som handlar om den homosexuelle Brüno, och kommer heller inte att se den. Varför ska jag okritiskt dras med i all propaganda som har göra med hbt-rörelsen?

Om jag förstår rätt så har pridefestivalen blivit väldigt kommersiellt. Det verkar som att det är fler människor som slår mynt av festivalen och gör det till "poppis" mer än hbt-människorna själva. Med andra ord så utnyttjas hbt-människorna av profithungriga människor. Inte nog med att de brottas med sina synder, utan folk vill göra mynt av dem. Men sådan är världen: Den utnyttjar dig!

Men sån är inte Jesus. Till honom får du komma som du är. Men när du väl har kommit till honom så blir du aldrig mer densamme. Han utnyttjar inte dig för sina egna syften. Istället frälser han dig, förlåter alla dina synder, upprättar dig och gör dig till en helt ny människa. Detta utan att kräva massa saker av dig.

Sådan är inte världen. Den utnyttjar dig bara. Världen vill bara att du ska leva i synd och drar ner dig djupare i smutsen för att kunna utnyttja dig ännu mer. Och när världen har utnyttjat dig tillräckligt mycket och du duger inget mer till att utnyttjas så slänger världen ut dig på avskrädens skräphög.

Men Gud han lyfter upp dig, sätter dig på frälsningens klippa, gör dina steg fasta, ger dig råg i ryggen så att du kan lyfta upp frimodigt ditt huvud och lägger en ny sång i dig så att många häpnar!

Han drog mig upp ur fördärvets grop, ur den djupa dyn. Han ställde mina fötter på en klippa och gjorde mina steg fasta. Han lade i min mun en ny sång, en lovsång till vår Gud. Många skall se det och frukta, och de skall förtrösta på HERREN. (Ps 40:3-4).

Till sist: Har man Jesus och älskar honom så älskar man sina medmänniskor. En sådan kärlek utrycks att man också vill frälsa dem från deras synder för deras egen skull. Man utnyttjar inte dem för sina egna syften.

Läser du i min blogg så ser du att jag talar om att Jesus frälser från alla synder och inte bara vissa. Han älskar ju alla människor och vill rädda dem!

  1. Läs också:

Jesus älskar alla syndare men inte synder
Det finns ett ord som heter "syndanöd"
Mitt vittnesbörd del 8: Syndafallet och Guds tilltal om förlåtelse

bönesida frälsningsbön böneduk tidningar: ab123 d123456 dn12 p12 svd1 it 

Kommentar (10)

 

Jesus älskar alla syndare men inte synder

Av: Christer Åberg | tisdag 28 juli 2009 00:18

DN: Premiär med hångel.

När jag först började med min blogg tänkte jag inte alls skriva om homosex. Men jag fick snabbt tänka om, eftersom folk började skriva i kommentarerna om homosex trots att jag själv inte nämnde om det. De kom med attacker både i kommentarer och i andra bloggar om fördomar och hatpropaganda mot andra kristna. Alltså rena lögner och förtal.

I går skrev jag mycket kort om att HBT-personer mår dåligt. Reaktionen lät sig inte vänta på och lögner och förtal smög sig in direkt. Mycket märkligt. Gud hatar inga homosexuella. Han älskar dem. Men han vill att de ska omvända sig till honom och ta emot hans son Jesus Kristus!

Den som verkligen läser i min blogg lägger märke till att jag inte har fastnat i några specifika synder. Jag lyfter verkligen fram att Gud vill frälsa och förlåta dig i vilken synd du än sitter fast i. Om du är en homosexuell eller heterosexuell syndare så räcker Gud ut sin hand till dig och vill att du ska omvända dig från synden.

Men man behöver bara nämna ordet "homosex" så kommer hatpropagandan direkt från vissa grupper. Detta är djävulskt! Snacka om att förvränga ordet och lägga ord i min mun eller i andra människors munnar som står på bibelns grund med lögner och förtal.

Gud är kärlek. Han älskar dig, men han vill också att du ska omvända dig till honom. Du kan bli fri från vilken synd du än sitter fast i. Detta blir du om du verkligen omvänder dig!

Nu när pridefestivalen har börjat så kan man ta del av detta i en hel del media. Bland annat hur hbt-personer känner sig stötta om man tar för givet om de är gifta med någon av det motsatta könet. Vad är detta för en utveckling och propaganda? Ska detta leda till att man inte får säga att vi är en familj med mamma, pappa och barn? Ska inte mannen få säga: "Min fru heter..."?

Sverige och svenskarna behöver Jesus. Det är bara med honom som saker och ting blir rätt. Utan Jesus blir nämligen förvirringen total på många av livets punkter. Bland annat den sexuella läggningen.

Jag tycker mig märka att homosexfrågan är andligt. Gud dras in hela tiden. Ecce Homo-utställningen (en mycket kränkande och hädande utställning) var i en kyrka. Homosexuella kräver att de ska gifta sig i kyrkan, men vill ändå inte följa Jesus utan ändå göra saker som är i uppror mot Gud.

Jag tycker också mig märka att homosex är ingenting annat än en upprorssynd och högmodsynd mot Gud. "Högmod går före fall", säger bibeln, så måtte folk ödmjuka sig och omvända sig till Gud innan det är försent!

bönesida frälsningsbön böneduk tidningar: ab1234567 svd12345678 dn12345 nm p ssv12345 it

Kommentar (3)

 

Det finns ett ord som heter "syndanöd"

Av: Christer Åberg | måndag 27 juli 2009 12:55

Unga HBT-personer i åldrarna 16 - 29 år mår dåligt. Funderar inte folk på att det kan bero på att det inte är en sådan bra livsstil?

Vi behöver bli medvetna om att det finns ett ord som heter "syndanöd".

- Dags att damma av det ordet!

bönesida frälsningsbön böneduk svd dm it

Kommentar (43)

 

Homosex är andligt

Av: Christer Åberg | tisdag 9 juni 2009 21:00

Dagen: Sensus studieförbund samarbetar med Stockholm Pride.

För ett tag sedan kommenterade en blogg som förespråkade homosexualitet om en artikel jag hade skrivit. I artikeln konstaterade jag att ett homosexuellt par inte är gifta enligt Gud hur än svenska lagen påstår något annat.

Bloggen som kommenterade min artikel menade att äktenskapet enbart är en juridisk sak. Men om det är det, varför vill då homosexuella personer gifta sig med varandra i kyrkan då?

Det här exemplet visar tydligt att homosexfrågan är en andlig fråga! Detta är föga förvånande om vi tänker efter, eftersom homosexuella synder (och andra synder med) är ett uppror mot Gud. "Jag gör som jag vill och Gud får inte lägga sig i mitt liv", är attityden. Detta är ingenting annat än den gamla synden från Edens lustgård som Adam och Eva gjorde sig skyldig till när de åt den förbjudna frukten. Deras handling var ett uppror mot Gud och att de själva ville bli som Gud.

Att homosex och hbt-frågor är andligt avslöjar också i årets pridefestival i Stockholm:

"I ett tält i Pride Park ska all världens livsåskådningar erbjudas, uppger Stockholm Pride i ett pressmeddelande. Inga gränser sätts upp för tolkningen av andlighet, framhåller man. Målet är att visa att andlighet ingalunda ligger i konflikt med hbt-kulturen, enligt Göran Christersson som är verksamhetschef för Pride Park." (Dagen).

Kan det tydligare förklaras?

Men nu handlar inte om tron på Jesus att vara "andlig", utan det handlar om att man behöver omvända sig och ta emot Jesus Kristus som sin Frälsare och Herre. Det är först då man blir frälst och blir av med allsköns bråte som man har dragit på sig under sin vandring utan Gud.

bönesida frälsningsbön böneduk d 1 it

Kommentar (51)

 

Richard Oostrum är inte längre gay

Av: Christer Åberg | tisdag 5 augusti 2008 12:39

Richard Oostrum har levt som homosexuell men är idag frälst och gift med en kvinna. Under pridefestivalens avslutningshelg besökte han stockholm. Richard Oostrum har skrivit boken "Inte längre gay".

Dagen: Richard Oostrum är inte längre homosexuell.

Från homosexuella kretsar kan man som kristen bli beskylld för att vara hård, kärlekslös och dömande om man berättar att man kan bli frälst från alla slags synder, även från homosexualitet. Detta är faktiskt inte att vara dömande. Det är kärlek. I Dagen säger Oostrum något intressant som vi kristna kan tänka på:

"Det här är en stor utmaning för kyrkan tycker jag: att visa kärlek utan att bekräfta homosexualitet."

Vi ska visa kärlek till alla slags människor men inte bekräftar homosexualitet eller andra synder. Alla människor är välkomna till Jesus som de är. Men när de väl kommer till Jesus kommer de inte att vara som de var förut. De kommer nämligen bli frälsta och förvandlade. Inte i sin egen kraft utan av Jesus!

 

bönesida frälsningsbön böneduk it 

Kommentar (3)

 

Tala ut Guds folk

Av: Christer Åberg | onsdag 30 juli 2008 17:34

Jag har märkt att en del sanningar tigs av Guds folk. Det kommer inte fram. Vad händer? Jo, då får en del extrema grupper tag i det och har inga problem att "blåsa ut" det.

Det som de säger kan innehålla en sanning, men eftersom det kommer från vad som ibland uppfattas ett extremt håll, eller tom ett flummigt håll, så blir det bara fel. Men även om åsikten i sig själv kan vara bra så är grunden eller ideologin som de grundar för att komma fram till åsikten dålig.

Vi som kristna som har en bra och stabil grund borde också ropa ut de bibliska sanningarna. Det är ju så att det är fortfarande så att det är endast Jesus som är Sanningen och den som förstår den Sanningen blir fri.

Om vi som Guds folk inte talar ut så kommer någon annan gripa tag i det och budskapet kan bli förvanskat. Men om vi inte talar ut så kommer stenarna än dock att "ropa".

Vi måste förkunna Jesus och ropa ut att det är han som frälser syndaren. Utan Jesus inget hopp. Och det är inte tråkigt att tro på Jesus. Det är ett spännande liv. Det är också ett kraftfullt liv eftersom Jesus har lovat att ge oss kraft och hjälp genom den helige Ande.

Men om vi inte "ropar ut" om Jesus så kommer människor att gå till siare, medium och andra "förståsigpåare" och föras vilse. Vi som kristna har ett mycket stort ansvar här.

Och det handlar inte om att peka finger på andra religioner eller människor som lever i synd. Det handlar helt enkelt om ett presenterar Jesus för dem tydligt och klart så att de kan bli frälsta. Gör inte vi kristna detta så missbrukar vi vår kallelse.

Jag läste en gång en bok som hette "Ingen tid för snabba svar", men om vi kristna dröjer med svaret så kommer andra att svara och då kan det bli vilseledande, förvirrande och flummiga svar.

Så istället för konstiga svar: tala ut Guds folk! Du har det bästa budskapet som finns: Jesus! Och vi talar inte med knytnävarna eller knivar eller kommer med fördömelse utan vi kommer med hjärtats rena kärlek i Jesus Kristus och med ett gott samvete eftersom vi har nöd för människan!

Kommentarer med god netikett får stå kvar.

D 1 2 3 4 5 6 7

 

Kommentar (1)

 

Vart tog Allsång på Skansen vägen?

Av: Christer Åberg | tisdag 29 juli 2008 21:12

Jag undrar vad detta genuint svenska program som Allsång på Skansen är på väg? Är det propaganda för hbt-rörelsen det nu handlar om? Ja, kvällens allsångsprogram var alla fall ett slag för pridefestivalen.

Enligt min mening passa inte sådant här i detta familjeprogram! Men då kanske någon säger: "Om det hade varit kristet inslag så hade du inget sagt." Naturligtvis hade jag tyckt det kristna inslaget hade varit bra eftersom Jesus är till för alla människor!

Men sådant här som vi såg i kvällens program är verkligen inte till för alla människor. Så miljonraset får gärna fortsätta!

Kommentarer med god netikett får stå kvar.

AB 1 2

Kommentar (9)

 

Är det alltid homofobiska hatbrott?

Av: Christer Åberg | måndag 28 juli 2008 10:57

Hatbrott eller brott över huvudtaget mot någon människa är jag fullständigt emot.

Två homosexuella män har blivit knivattackerade och rånade i Stockholm under pride-festivalen. Nyligen publicerade brottsförebyggande rådet att homosexuella utsattes för 10 000 homofobiska hatbrott förra året.

Jag är inte insatt i allt detta, men jag bara undrar lite försiktigt en sak. Hur vet man att alla de här brotten är "homofobiska"? Om jag blir utsatt för rån så beror det med största sannolikhet inte på  att jag är kristen, utan på att jag råkar befinna mig där som brottet begås.

Skulle ett brott begås mot mig och brottsutövaren skulle få veta att jag är kristen så skulle kanske ett glåpord komma, men kanske inte annars. Nu förnekar jag inte att det finns hatbrott, men är det alltid så?

Förresten: Be för alla människor som är på pride-festivalen!

Kommentarer med god netikett får stå kvar. 

D 1 AB SvD DN

Kommentar (5)

 

Reaktion i kärlek

Av: Christer Åberg | torsdag 24 juli 2008 17:29

Nej, det är verkligen ingen fest. Det är inte bara ett beklagligt faktum utan också en förnedring för den lilla människan. Märkligt att politiker och andra beslutsfattare ställer upp på sådant här. Jag syftar på pride-festivalen som börjar i morgon.

Men propagandan från hbt-rörelsen slår starkt in i vardagsrummen så snart reagerar ingen på det. Men det behövs en reaktion. Och det är en reaktion i kärlek. Inte fördömelse - för det vill gärna hbt-rörelsen att kristna ska göra så att de kan döma kristna  som dömmer. Men eftersom det faktiskt inte är vanligt att kristna dömer eller kommer med hat så beskylls de ofta ändå för detta när de kommer med kärlek. Den yttersta kärleken från någon människa torde vara att tala om sanningen av kärlek till människan så att hon inte går förlorad. Detta är verkligen inga "mörker-människor", eller "homo-fober". "Fobi" är som sagt någonting som man sjukligt är rädd för. Jag vet inte om någon som är sjukligt rädd för homosexuella. Så det är lögnaktig propaganda det med.

Jag skrev i en artikel att "Jesus är till för alla vanliga människor". Det var någon som undrade vad jag menade med det. Det var faktiskt lite dubbelbottnat. Många homosexuella säger att de är bara vanliga människor. Då menade jag eftersom de är "vanliga människor", så behöver de Jesus likadant som alla andra människor. Detta eftersom alla människor har syndat. Eftersom alla människor har syndat så behöver de Jesus.

Det finns många människor som har fått sin synd förlåten och blivit fria. Detta kan en del bara kasta ur sig att det är lögn, utan att nämnvärt ta reda på hur det förhåller sig. Men för alla dem tusentals, ja miljontals människor som har fått sina liv förvandlade av Jesus kärleksfulla kraft så är det verkligen ingen lögn. Det är en skymf mot alla dessa förvandlade människor att beskylla dem för att ljuga. Ytterst är det en skymf mot Gud som ligger bakom förvandlingen.

Det är märkligt hur man kan förneka fakta och sanning hur det egentligen ligger till med människan. Läste att journalisterna inte får kalla någon för "man" eller "kvinna" utan personens godkännande under pride-festivalen, eftersom det är en "fredad zon". Vad då "fredad zon"? Försöker man helt sudda bort könsbegreppen som har varit gällande i tusentals år? Jag funderade på att sätta in bilder på min blogg hur en kvinna och man ser ut, men det borde ju folk veta vid det här laget. Detta får ju barn lära sig redan vid tidigare år när de upptäcker att syskonen kanske ser lite annorlunda ut, eller deras kompisar på dagiset.

Egentligen vill jag inte skriva så mycket om homosexualitet. Från början hade jag tänkt att inte alls skriva om det. Men propagandan från många möjliga håll bara sköljer över oss med urskilningslös kraft så det måste bemötas. Vi behöver reagera. Ja vi behöver en reaktion i kärlek.

Alla kommentarer med god netikett får stå kvar.

Tidningar skriver om pride-festivalen:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Kommentar (33)

 

Jesus är till för alla vanliga människor

Av: Christer Åberg | söndag 20 juli 2008 09:26

Tidningarna börjar nu slå till med storsläggan om hbt-frågor eftersom pride-festivalen i Stockholm närmar sig med raska steg.

"I Polen har de homosexuella fortfarande fullt upp med att tala om att de är människor, alldeles vanliga människor." SvD.

Naturligtvis är de vanliga människor. Eftersom de är vanliga människor, så behöver de som alla andra vanliga människor omvända sig till Jesus för att kunna bli frälsta!

Det finns frälsning och befrielse i Jesus Kristus. Detta vittnar Richard Oostrums bok "Inte längre gay" om. Han kommer till Stockholm under pridefestivalen för att presentera sin bok.

Måste också bara nämna om Hans Gardelach. Han blev utsatt för övergrepp av äldre man när han var 14 år men är nu numera frälst och befriad från homosexualitet. Här vittnar han om hur Jesus har botat honom från Aids och Hepatit i Karlavagnen:

En sak som jag tycker är märkligt är allt det här propagerande att en hbt-person ska "komma ut". Har du någonsin hört talas om att en hetero-person har "kommit ut"? Vad skulle hända om det skulle bli en "hetero-festival" på Stockholms gator och torg?

Intressant är att de själva som förespråkar dessa frågor säger att det är synd. Varför skulle annars årets tema vara "svensk synd bryter gränser"? Detta kan du läsa om i Världen idag. Jag måste bara citera en bit ur den intressanta och talande artikeln i det sammanhanget som den meningen finns i:

"När Pride-festivalen inleds, i år med temat 'svensk synd bryter gränser', kommer Svenska kyrkans ärkebiskop Anders Wejryd att finnas med bland talarna. Att vår ärkebiskop trivs så bra bland seminarier som förespråkar sadomacochism, mansprostitution (som ofta inkluderar unga pojkar) och grov porr, skall ställas mot det faktum att biskop Caroline Krook och Svenska kyrkan valde att inte vara representerad när stora delar av den övriga svenska kristenheten var samlad under Jesusmanifestationen i Stockholm nu i maj."

En annan sak som också är intressant när det gäller Jesusmanifestationen som hölls i Stockholm tidigare i år och som drog 12 000 besökare var tidningarnas och medias hållning till den. Här blåstes inte denna unika händelse upp som de gör om pride-festivalen. Men när det gällde Jesusmanifestationen så var det någonting som man verkligen kunde vara "stolt" över!

Kommentarer med god netikett får stå kvar.

SvD1 DN1

Kommentar (12)

 

Pride är inget att vara stolt över

Av: Christer Åberg | fredag 4 juli 2008 18:42

Vad har S-ledaren Mona Sahlin och Svenska Kyrkan för något gemensamt? Jo, de ska läsa sagor för barn i Stockholm Europride!

Jag konstaterar än en gång att Sverige verkligen har behov av väckelse!

Svenska kyrkan erbjuder sagoläsning under pridefestival 
Pridefestival med fokus på barnen

Kommentar (43)

 

Julia skrev senast den 2010-09-06 19:27:09.
 

Mejla detta E-vykort?
Mejla detta vykort?

Veckans fråga 36
Ser du på porrfilmer?
Ja
Nej


Christer Åberg
Presentation

Senaste artiklarna från Blogg 29

Gud älskar dig
så mycket
att han vill
att du ska
omvända dig
och ta emot
Jesus Kristus!

Senaste kommentarerna

Bloggartiklar.

Bloggkommentarer.


Ladda ner mitt vittnesbörd gratis!

Statistik
3294 artiklar!
46060 kommentarer!

Mest kommenterade artiklarna

Jesusbloggen En kristen bloggportal.
UlvsmålaFestiavlen UlvsmålaFestivalen i Blekinge.
Kåren i Karlstad Frälsningsarmén i Karlstad.
Östra Kåren Frälsningsarmén i Göteborg
molle.nu Målle Lindbergs hemsida
NenneLindberg.org Lennart "Nenne" Lindbergs hemsida!
 
Olämplig reklam? Mejla adresserna till mig så kan jag blockera dem!
 
Nu är frälsningens dag! (2 Kor 6:2)
 
Vill du ha evigt liv?
Be den här bönen:
- Jesus jag tar emot dig och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Förlåt alla mina synder. Tack att jag nu är frälst och har evigt liv. Amen.
Bad du bönen ovan?
» Ja!
 
Dagens namn:
Tord, Turid

Dagens ord:
Ords 13:17 En ogudaktig budbärare faller i olycka, ett tillförlitligt sändebud ger läkedom.

Dagens kapitel:
» Bibeln 1917

Dagens predikan:
» Ett liv i seger!

Dagens länktips:
Byske, Korskyrkan
» Länkkatalogen

Visste du att?
» Jesus kommer snart !
 
 
 
Lovsångsradio (Worship Radio Network): Lyssna dygnet runt med:

Johannes 3:16 på Luragoli RAG

Nyasaye ya yanza avomkivala ndi, ya va ha Mwana wewe muderwa, ku vosi u mu suuvira a ta diva mba, navutswa a ve nelivamwoyo li ta hera mba.

Läs på fler språk

Du kan tjäna pengar på dina utgående länkar!

Video med Christer Åberg: Tidstecken.

Jesus och domens dag i P1

Jag var med i P1-morgon och talade om tidstecken, Jesus tillkommelse och frälsningen! Den världsberömde fysikern Stephen Hawking och astronauten Christer Fuglesang medverkade också!


Jesus blev fylld av Anden.

Andens dop och tungotalet

Är du andedöpt så kan du tala i tungor

Tungotalet Andens dop

Dessan.

Dessans sommar 2010

Massor av bilder! Läs alla delarna här! Allt om Dessan!

 

Christer Åberg sjunger och spelar ukulele.

Nu så faller regnet

- Christer Åberg sjunger och spelar ukulele

Se och lyssna och läs texten här!

 

Video som du bara måste se: Nayara Goncalves vittnade om Jesus för rånaren


Målle, Christer, Nenne, Toye och Folke.

Tältmöte i Lövsjön i Dalarna

Målle, Nenne, Toye och Christer i tältmöte i Lövsjön i Dalarna!

Mer här och många bilder!


På scenen syns Siwert Lindberg, Ted sandstedt (Skymd), Nenne Lindberg, Jörgen Fransson (skymd), Anita och Bosse Andersson.
På scenen syns Siwert Lindberg, Ted sandstedt (Skymd), Nenne Lindberg, Jörgen Fransson (skymd), Anita och Bosse Andersson.

Mötena i maskinhallen i Gamla Hjälmseryd fortsätter även i denna helg


© www.apg29.se 2001 - 2010